Aurkezteko epea 2023ko azaroaren 15ean amaituko da, eta 2.000 euroko bi sari emango dira.

Arabako Foru Aldundiak eta Euskal Herriko Unibertsitateak hirugarren aldiz jarri dituzte abian Henrike Knörr bekak, Arabako Lurralde Historikoan euskararen erabilera helburu duten ikerlanak sustatu eta bultzatzeko. Jone Berriozabal Berdintasun, Euskara eta Gobernantza diputatuak nabarmendu duenez, “pozgarria da orain arte emandako lau bekak gure lurraldean euskararen ezagutza aberasten duten lau proiektu interesgarri bihurtu izana”.

Foru ordezkariarekin batera izan dira Iruri Knörr, Henrikeren alaba, eta Anne Egaña, 2022ko bekadunetako bat. “Dakizuenez, foru-erakundeak hainbat urte daramatza euskal hiztunak eta euskal hiztunen sareak aktibatzen eta lurraldean euskaraz bizitzeko aukerak bermatzeko baldintzak sortzen lagunduko duten politikak ezartzen. Helburu hori lortzeko, funtsezkoa da prozesuari buruzko ikerketa bultzatzea eta, horregatik, EHUrekin elkarlanean jarraitzen dugu, hizkuntza-ikerketa azpimarratzen duten sariak antolatuz, hau da, euskararen erabilerari buruzko ikerketa-lan monografikoak eta master amaierako eta gradu amaierako lanen proiektuak sustatuz, Arabatik eta bertatik “, azaldu du Berriozabalek.

“Baina erronka konstruktiboa izateaz gain, Henrike Knörr ikerketa-sariek ere urtero egingo diogun omenaldi xumea izan nahi dute. Guretzat eta niretzat bereziki, oso pozgarria da gaur ere hemen Henrike Knörr omentzeko ekitaldi bat egiteko aukera izatea. Euskara babesteaz gain, sari hauek, lehen esan bezala, EHUko Gasteizko Letren Fakultateko katedradun izandakoaren oroigarri ere badira “, gaineratu du.

Deialdiaren aurkezpenean, Henrike Knörr Euskal Herriko Unibertsitateko Gasteizko Letren Fakultateko katedradunaren familiaren bideo bat proiektatu da, Arabako Foru Aldundiaren eta EHUren baterako deialdi horretako sariei izena ematen diena.

Euskararen erabilera normalizatzeko ekarpena

Bi sari horiek jasotzeko eskabideak aurkezteko epea 2023ko azaroaren 15ean amaituko da. Sari bakoitzak 2.000 euroko gehieneko zuzkidura du. Proposamenak deialdian agertzen diren irizpideen arabera baloratu eta puntuatuko dira (proiektuaren xedea eta interesa, Araban euskararen erabilera normalizatzeko egiten duen ekarpena, ebaluazio orokorra, garapen-maila, bideragarritasuna, curriculum vitae eta espediente akademikoa eta masterraren amaierako lana).

Lehenengo edizioan bi beka eman zitzaizkien Mikel Perez eta Iker Ondartzari, eta foru babesa eman zieten Gasteizko gazte elebidunen hizkuntzei eta Arabako euskalkia aztertzeari. Mikel Perezen lanak, adibidez, jarraipena izan du eta soziolinguistika aldizkari batean ikusiko du argia, BAT aldizkarian.

Bigarrenean, beketako bat Mikel Gartziarenak eman du, “Hizkuntza-sinesmenak eta haur eta lehen hezkuntzako etorkizuneko irakasleen jarrerak: euskararen egoera eta erronkak Arabako hezkuntza eleaniztunean” izenburupean. Beste beka Anne Egañarentzat izan zen, lana egiteko: “Gasteizko guraso euskaldunen hizkuntza politikak: ikerketa baterako proposamena”. Egañak astelehenean defendatuko du unibertsitatean azken urtean egindako ikerketa hau.

Bi helburu nagusi:

Ikasle gazteak, lan honen bidez, hizkuntza gutxituak biziberritzeko prozesuetan familiako hizkuntzaren transmisioa dela erakutsi nahi du. Euskararen kasuan ere hala izan da eta izaten jarraitzen du. Hala ere, euskararen kasuan, ikerketa soziolinguistikoei dagokienez, familia-hizkuntzen transmisioa indartu egin da azken hamarkadetan. Hain zuzen ere, lan honetan euskararen belaunaldien arteko jarraitutasuna jorratzen da, arreta familia-eremuan jarrita. Ikerketak bi helburu nagusi ditu:

Lehenengo helburu nagusia ikerketako atal teorikoa lantzea da. Bertan, Gasteizko testuinguru soziolinguistikoaren aurkezpena, biziberritze prozesuei buruzko oinarri sendoa, Familiako Hizkuntza Politiken eta Hizkuntza Sozializazioko Politiken azalpenak eta hizkuntza gutxituak transmititzeko eta gizarteratzeko Familia Hizkuntza Politiken aurrekari batzuk sartzen dira. Horretarako, arreta berezia eskainiko zaie hizkuntzen belaunaldien arteko eteteari eta jarraipenari buruzko bi ikerketa-ikuspegiri: Familiako Hizkuntza Politikak eta Hizkuntza Sozializazioa.

Bigarren helburu nagusia, ordea, ikerketa-proposamen baten abiapuntua aurkeztea da, Gasteizko guraso euskaldunen Familia Hizkuntza Politikak aztertuz, seme-alabak euskaraz gizarteratzeko, eta arreta berezia jarriz ideologiei, praktikei eta hizkuntza-estrategiei.